Niezwykle ważny jest też właściwy strój, który ochroni nas przez niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i sprawi, że
jazda będzie wygodna. Najpierw jednak nasz pojazd trzeba dokładnie umyć i zakonserwować. Jeśli umyliśmy nasz pojazd po ostatniej jesiennej jeździe, a potem wstawiliśmy go w pozbawione wilgoci, nienarażone na mrozy miejsce, mamy dużo problemów z głowy.
Autor: Russ
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
zgubne dla naszego pojazdu jest przechowywanie go np. na balkonie.
Wielkie pucowanie
Podczas mycia i konserwacji roweru pomocne okażą się niektóre akcesoria rowerowe. Warto zakupić specjalny komplet szczotek, osobnych do czyszczenia ramy i kół, a innych do układu napędowego. Mają krótkie, odpowiednio twarde włosie, które nie uszkodzi farby i umożliwi dotarcie w niedostępne miejsca. Po usunięciu szczotką błota myjemy
rower w wannie, szorując szczotką i rozcieńczonym płynem do mycia naczyń każde miejsce oprócz koronek wielotrybu i spłukujemy wodą. Potem pozostawiamy pojazd w wannie, by spłynęła z niego woda, a następnie wycieramy go ściereczką. Oddzielnie czyścimy łańcuch – możemy albo zdjąć go i włożyć do szklanego pojemnika ze specjalnym środkiem, albo skorzystać z maszynki do czyszczenia
łańcucha.
Przerzutki oczyszczamy szczoteczką z krótkim włosem – osobom, które nie mają wprawy w majsterkowaniu, nie polecamy ich rozkręcania – lepiej zrobić to w serwisie.
Rzut oka na stan techniczny
Gdy rower został umyty i wysuszony, możemy rozpocząć jego oględziny by sprawdzić, jakie
części rowerowe powinniśmy wymienić. Na początku sprawdzamy stan opon oraz hamulców, które gwarantują nasze
bezpieczeństwo. Linki od
hamulców i przerzutek nie powinny być urwane lub powyginane. Klocki hamulcowe muszą dochodzić w równym stopniu do obręczy, nie spadać ani nie blokować koła. Stopień ich zużycia poznamy po tym, czy jest widoczny fabryczny wzorek na klocku. Kontrolujemy, czy dokręcona jest kierownica,
siodełko oraz czy łańcuch rowerowy nie jest zardzewiały i nie ma zbyt dużego luzu.
Nie możesz doczekać się innych wpisów? Mamy dla Ciebie łącze do wpisu (
https://www.ekotur.wroclaw.pl/langs/pl/cityinfo.php), które da Ci szansę, by zaznajomić się z wielką porcją nowych treści.
Zaleca się stosować regułę, że
łańcuch wymieniamy co 1500-2000 km, kontrolując podczas wizyty w serwisie przerzutki. Wreszcie, gdy rower dobrze wyschnie, należy nasmarować łańcuch, linki od hamulców i przerzutek, łożyska kierownicy oraz ramiona amortyzatora.
Autor: beth h
Zaczerpnięte z: http://www.flickr.com
Należy obowiązkowo stosować do tego specjalistyczne oleje i smary, które nabędziemy, odwiedzając sklep rowerowy.
Akcesoria i ubrania rowerowe
Zgodnie z obowiązującymi przepisami konieczne do przewożenia dzieci są foteliki rowerowe – na rynku mamy do wyboru ich bogaty asortyment. Możemy nabyć standardowy fotelik montowany za siodełkiem rowerzysty (wersje do 15 i do 22 kg) lub mocowany na ramie (do 15 kg), który umożliwia lepszy kontakt z naszą pociechą. Równie interesująca propozycją jest przyczepka lub rowero-wózek, które lepiej chronią naszą pociechę przed deszczem i wiatrem. Zajmują jednak dużo miejsca i są zdecydowanie droższe. Odzież rowerowa to kolejne zagadnienie, które wbrew pozorom interesuje nie tylko kobiety. specjalna odzież zapewni nam ciepło oraz komfort jazdy, jest lekka, zbudowana z kilku warstw i atrakcyjna wizualnie -->--> e-sklep . Bielizna zrobiona z materiałów takich jak Thermolite czy Coolmax ułatwia naszej skórze wymianę powietrza, a zarazem gwarantuje ciepło. Warto nabyć bluzę typu Polatec – w sprzedaży mamy do wyboru ich różne grubości. Spodnie z lycry posiadające specjalną wkładkę w kroku stanowią ochronę przed otarciami i zamortyzują wstrząsy, a specjalistyczna kurtka np. z GoreTexu z wydłużonym tyłem ochroni nas dzięki rzepom i gumkom przed wiatrem. Tak wyposażeni, możemy bez obaw wypatrywać wiosny.